DİVAPAN ENTEGRE AĞAÇ PANEL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI
Divapan Entegre Ağaç Panel Sanayi ve Ticaret A.Ş. (“DİVAPAN”)olarak, üzerine yürüttüğü faaliyetlerde kişisel verilerin korunmasınaönem vermekte ve iş ve işlemlerinde öncelikleri arasında kabuletmektedir. DİVAPAN Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesiPolitikası (“Politika”), 6698 sayılı Kişisel Verilerin KorunmasıKanunu’nca (“Kanun”) belirlenen kişisel veri işleme usul veesaslarının DİVAPAN organizasyon ve iş süreçlerinin uyumuna yöneliktemel düzenlemedir. DİVAPAN bu Politika prensipleri doğrultusunda,üst düzey sorumluluk ve bilinciyle kişisel verileri işlemekte vekorumakta, kişisel veri sahiplerini bilgilendirerek gerekli şeffaflığısağlamaktadır.
Bu Politikanın amacı, Kanun ve ilgili diğer mevzuat ile öngörülen usulve esasları, DİVAPAN organizasyon ve süreçlerine uyumlulaştırılarak, faaliyetlerinde etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. DİVAPANkişisel verilerin işlenmesi ve korunması için bu Politika ile her türlü idarive teknik önlemleri almakta, gerekli iç prosedürler oluşturmakta, farkındalığı arttırmakta, bilincin sağlanması için gerekli tüm eğitimleriyapmaktadır. Hissedarlar, yetkililer, çalışanlar ve iş ortaklarının Kanun süreçlerine uyumları için, gerekli tüm önlemler alınmakta, uygun veetkin denetim mekanizmaları kurulmaktadır.
Politika, DİVAPAN iş süreçlerinde otomatik olan ya da herhangi bir verikayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla eldeedilen bütün kişisel verileri kapsamaktadır.
Politika, Kanun ve ilgili mevzuata dayanmaktadır. Kişisel veriler, 635 sayılı KHK, 6948 sayılı Sanayi Sicili Kanunu ve Mevzuatı, 4703 sayılıÜrünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve UygulanmasıHakkında Kanun, 132 sayılı Türk Standartları Enstitüsü (TSE) KuruluşKanunu, 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri (OSB) Kanunu, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 6502 sayılı TüketicininKorunması Hakkında Kanun, 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanununu, 4857 sayılı İş Kanunu, 6331 İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, 4447 sayılıİşsizlik Sigortası Kanunu, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 213 sayılıVergi Usul Kanunu, 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan YayınlarınDüzenlenmesi Kanunu ve diğer ilgili mevzuattan kaynaklanankaynaklanan yasal yükümlülükleri yerine getirmek için işlenmektedir.
Yürürlükteki mevzuat ve Politika arasında uyumsuzluk olduğu hallerdeyürürlükteki mevzuat uygulanır. İlgili mevzuat tarafından öngörülendüzenlemeler, Politika ile DİVAPAN uygulamalarınadönüştürülmektedir.
Açık rıza |
Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgüriradeyle açıklanan rızayı ifade eder. |
Başvuru Formu |
Kişisel veri sahiplerinin haklarını kullanmak için yapacaklarıbaşvuruyu içeren, 6698 sayılı Kişisel Verilerin KorunmasıKanununa ve Kişisel Verileri Koruma Kurumunun çıkardığı Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğe uygunolarak hazırlanmış, ilgili kişi (Kişisel Veri Sahibi) tarafından verisorumlusuna yapılacak başvurulara ilişkin başvuru formu. |
İlgili kullanıcı |
Verilerin teknik olarak depolanması, korunması veyedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim hariç olmaküzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya verisorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişiselverileri işleyen kişilerdir. |
İmha |
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi. |
Kayıt ortamı |
Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıtsisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarlaişlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortam. |
Kişisel veri |
Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlübilgi. |
Kişisel verilerin işlenmesi |
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıylaotomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yenidendüzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, eldeedilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasınınengellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem. |
Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi |
Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyleilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesi. |
Kişisel veri sahibi |
Kişisel verileri DİVAPAN tarafından veya adına işleme sokulangerçek kişi. |
Kişisel verilerin silinmesi |
Kişisel verilerin silinmesi; kişisel verilerin İlgili Kullanıcılar içinhiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi. |
Kişisel verilerin yok edilmesi |
Kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemi. |
Kurul |
Kişisel Verileri Koruma Kurulu |
Kurum |
Kişisel Verileri Koruma Kurumu |
Özel nitelikli kişisel veri |
Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf yada sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti vegüvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri. |
Periyodik imha |
Kanun’da yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamınınortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imhapolitikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla re’sengerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirmeişlemi. |
Veri İşleyen |
Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adınakişisel veri işleyen gerçek ve tüzel kişi. |
Veri Kayıt Sistemi |
Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarakişlendiği kayıt sistemi. |
Veri sahibi / İlgili kişi |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişi. |
Veri sorumlusu |
Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, verikayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olangerçek veya tüzel kişi. |
Veri Temsilcisi |
Kanun uyarınca Veri Sorumlusunun ilgili kanun maddelerikapsamındaki görevlerini yerine getirmek üzere atanmış gerçekkişi. |
Yönetmelik |
28 Ekim 2017 tarihinde Resmi Gazete’ de yayımlanan KişiselVerilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale GetirilmesiHakkında Yönetmelik |
DİVAPAN, kişisel verilerin hukuka aykırı açıklanmasını, erişimini, aktarılmasını veya başka şekillerde oluşabilecek güvenlik sorunlarınıönlemek için, kişisel verinin niteliğine göre, Kanun’un 12. maddesindeöngörülen gerekli önlemleri almaktadır. DİVAPAN, Kişisel VerileriKoruma Kurumu tarafından yayımlanmış olan rehberlere uygun olarak gerekli kişisel veri güvenlik seviyesini sağlamak için tedbirleralmakta, denetimler gerçekleştirmektedir.
Özel nitelikte olan, kişilere ait ırk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefiinanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf yada sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti, güvenliktedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik verilerin korunmasınayönelik alınan önlemler özenle uygulanmakta ve gerekli denetimleryapılmaktadır.
DİVAPAN, kişisel verilerin hukuka uygun işlenmesini, erişilmesini, verilerin muhafazası ve hakları kullanmaya yönelik bilincingeliştirilmesi için ilgililere gerekli eğitimleri verir.
Çalışanların kişisel verileri koruma bilincini arttırmak için, DİVAPANgerekli iş süreçlerini oluşturur, ihtiyaç duyulması halindedanışmanlardan destek alır. Uygulamada karşılaşılan eksiklikler veeğitimlerin sonucu DİVAPAN yönetimi tarafından değerlendirilir.Yapılan bu değerlendirmeler ile ilgili mevzuattaki değişikliklere bağlıihtiyaç duyulması halinde yeni eğitimler düzenlenir.
3. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ
3.1. Kişisel Verilerin Mevzuata Uygun İşlenmesi
Kişisel veriler aşağıda sayılan ilkeler doğrultusunda mevzuata uygun işlenir.
Kişisel veriler, iş süreçlerinin gerektirdiği ölçüde, bunlarlasınırlı, kişilerin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermeden,hukuka ve dürüstlük kuralına uygun olarak işlenir.
İşlenen kişisel veriler, güncel ve doğru tutmak için gerekliönlemler alınmakta ve plan ve programlı çalışılmaktadır.
Kişisel veriler, yürütülen iş süreçlerinde belirlenen veaçıklanan meşru amaçlara bağlı işlenmektedir .
Kişisel veriler, iş süreçlerinin gerektirdiği nitelik ve ölçüdetoplamakta, belirlenen amaçlara bağlı, sınırlı işlenmektedir.
Kişisel veriler, ilgili mevzuatta öngörülen ve kişisel verileriişleme amacı için gerekli olan en az süre kadar muhafazaedilmektedir. Öncelikle, ilgili mevzuatta kişisel verilerinsaklanması için bir süre öngörülmüş ise bu süreye, öngörülmemişise kişisel veriler işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadarmuhafaza edilmektedir. Kişisel veriler saklama sürelerininsonunda periyodik imha sürelerine veya veri sahibi başvurusunauygun olarak, uygun yöntemlerle (silme, yok etme veyaanonimleştirme) imha edilmektedir.
3.2. Kişisel Verilerin İşlenme Şartları
Kişisel veri, sahibinin açık rıza vermesi veya aşağıda belirtilen diğer birveya birden fazla şarta dayanarak işlenir.
Kişisel verilerin işlenmesi veri sahibinin açık rızasıylayapılır. Kişisel veri sahibinin açık rızası: belirli bir konudabilgilendirilerek ve özgür iradesi alınarak gerçekleşir.
Aşağıda sıralanan şartlarından herhangi birinin bulunmasıdurumunda veri sahibinin açık rızasına gerek kalmaksızın kişiselveriler işlenebilir.
Kanunlarda kişisel verilerin işlenmesine ilişkin açık birdüzenleme bulunması halinde kişisel veriler, veri sahibininrızası alınmadan işlenebilir.
Fiili imkânsızlık nedeniyle, rızasını açıklayamayacakdurumda olan veya rızasına geçerlilik tanınamayacak olankişinin, kendisinin ya da başka bir kişinin hayatı veya bedenbütünlüğünü korumak için, kişisel verisinin işlenmesi zorunluolması durumunda veri sahibinin kişisel verileri işlenebilir.
Kişisel verilerin işlenmesi, veri sahibinin taraf olduğu birsözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan ilgiliyse verisahibinin kişisel verileri işlenebilir.
DİVAPAN hukuki yükümlülükleri yerine getirirken,kişisel veri işleme zorunlu olması halinde veri sahibinin kişiselverileri işlenebilir.
Kişisel verisini alenileştiren veri sahiplerine ait kişiselveriler, alenileştirme amacıyla sınırlı olarak, kişisel verileriişlenebilir.
Veri işleme bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunmasıiçin zorunlu ise veri sahibinin kişisel verileri işlenebilir.
Kişisel veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zararvermemek koşuluyla, DİVAPAN meşru menfaatleri için veriişlemenin zorunlu olması durumunda veri sahibinin kişiselverileri işlenebilir.
3.3. Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesi
DİVAPAN özel nitelikli kişisel verileri, Kanun ve Politika’da belirlenenilkelere uygun, Kurul’un belirlediği yöntemlerle gerekli her türlü idari veteknik önlemleri alarak, aşağıdaki hallerde işler:
3.4. Kişisel Veri Sahibinin Aydınlatılması
DİVAPAN, kişisel veri sahiplerini, hangi amaçlarla kişisel verilerininişlendiği, hangi amaçlarla kimlerle paylaşıldığı, hangi yöntemlerletoplandığı, hukuki sebebi ve veri sahiplerinin kişisel verilerininişlenmesinde sahip olduğu hakları konularında, ilgili mevzuata uygunşekilde bilgilendirir. Bu bakımdan kişisel verilerinin korunmasını,Politika’daki esaslar çerçevesinde hazırlanan diğer politika belgeleri veaydınlatma metinlerine bağlı yürütülmektedir.
3.5. Kişisel Verilerin Aktarılması
DİVAPAN, kişisel veri işleme amaçları doğrultusunda, gerekli güvenlikönlemlerini alarak, kişisel verileri ve özel nitelikli kişisel verileri üçüncükişilere hukuka uygun olarak aktarabilir. DİVAPAN aktarma işlemlerini, Kanun’un 8. maddesinde öngörülen düzenlemelere uygun şekildeişlemleri gerçekleştirir.
Kişisel verilerin akratılması için kişisel veri sahibinin açık rızasıaranmakla birlikte, aşağıda belirtilen koşulların bir ya da birkaçınadayanılarak, Kurul tarafından öngörülen yöntemler de dahilgerekli tüm güvenlik önlemleri alınarak kişisel veriler üçüncükişilere aktarılabilir.
Kurul tarafından yeterli korumaya sahip olduğu belirlenen, “YeterliKorumaya Sahip Yabancı Ülke” olarak ilan edilen yabancı ülkestatüsündekilere, yukarıda sayılan durumların herhangi birine bağlıkişisel veriler aktarılabilir. Yeterli koruma bulunmayan, Türkiye veyabancı ülkedeki veri sorumlularının yeterli bir korumayı yazılı olaraktaahhüt eden ve Kurul’un izninin bulunduğu “Yeterli KorumayıTaahhüt Eden Veri Sorumlusunun Bulunduğu Yabancı Ülke” statüsündekilere, mevzuatta öngörülen şartlara göre kişisel verileraktarılabilir. Yeterlilik kararı bulunmaması halinde yurt dışına veriaktarımı yapılacak ülke, uluslararası kuruluş veya ülke içerisindesektörler hakkında yeterlilik kararı bulunmaması halinde KişiselVerilerin Yurt Dışına Aktarılmasına İlişkin Usul ve Esaslar HakkındaYönetmelik’in 10. maddesinde düzenlenen uygun güvencelerden birininveri aktarımının tarafları arasında tesis edilmesi gerekmektedir. Bu kapsamda Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılmasına İlişkin Usul veEsaslar Hakkında Yönetmelik uyarınca uygun güvenceler şu şekildedir:
ii. Özel Nitelikli Kişisel Verilerin Aktarılması
Özel nitelikli kişisel veriler, Politika’da belirlenen ilkelere uygunolarak, Kurul’un belirleyeceği yöntemler de dahil olmak üzere,gerekli her türlü idari ve teknik tedbirler alınarak aşağıdabelirlenen koşullarla aktarılabilir:
Kurul tarafından yeterli korumaya sahip olduğu belirlenen, “YeterliKorumaya Sahip Yabancı Ülke” olarak ilan edilen yabancı ülkestatüsündekilere, yukarıda sayılan durumların herhangi birine bağlı özelnitelikli kişisel veriler aktarılabilir. Yeterli koruma bulunmayan, Türkiyeve yabancı ülkedeki veri sorumlularının yeterli bir korumayı yazılıolarak taahhüt eden ve Kurul’un izninin bulunduğu “Yeterli KorumayıTaahhüt Eden Veri Sorumlusunun Bulunduğu Yabancı Ülke” statüsündekilere, mevzuatta öngörülen şartlara göre özel nitelikli kişiselveriler aktarılabilir. Yeterlilik kararı bulunmaması halinde yurt dışınaveri aktarımı yapılacak ülke, uluslararası kuruluş veya ülke içerisindesektörler hakkında yeterlilik kararı bulunmaması halinde KişiselVerilerin Yurt Dışına Aktarılmasına İlişkin Usul ve Esaslar HakkındaYönetmelik’in 10. maddesinde düzenlenen uygun güvencelerden birininveri aktarımının tarafları arasında tesis edilmesi gerekmektedir. Bu kapsamda Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılmasına İlişkin Usul veEsaslar Hakkında Yönetmelik uyarınca uygun güvenceler şu şekildedir:
4. KİŞİSEL VERİ ENVANTER PARAMETRELERİ
DİVAPAN Yönetim, İdari İşler, İnsan Kaynakları, Satın Alma, Bilgi İşlem, Muhasebe, Finans, Satış-Pazarlama, Üretim, Kalite Kontrol, Depo ve Bakım iş süreçlerinde, çalışan adayı, çalışan, hissedar/ortak, potansiyel ürün veya hizmet alıcısı, stajyer, tedarikçi çalışanı, tedarikçiyetkilisi, ürün veya hizmet alan kişi, veli/vasi/temsilci, aile bireyi veyakını ve ziyaretçiden oluşan kişisel veri sahipliklerine ait verikategorileri ve kişisel verileri (Ek-1), kişisel veri işleme amaçlarına (Ek-2) bağlı işlenmektedir. Veri kategorilerine göre işlenme amaçları ile verikonusu kişi grupları detayları DİVAPAN’ın verbis.kvkk.gov.tr adresindeki alanında bildirilmektedir.
Kişisel veri işleme amaçları kişisel veri kategorilerine göre, Kanun’un10. maddesi ve diğer mevzuat uyarınca ilgili kişileri bilgilendirmek,Kanun’un 5. ve 6. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarındanen az birine dayalı ve sınırlı olarak, kişisel verilerin işlenmesine ilişkinKanun’un 4. maddesinde belirtilen ilkeler başta olmak üzere, Kanun’dabelirtilen genel ilkelere uygun gerçekleştirmek için belirlen amaçlaragöre işlenmektedir.
Kişisel veriler Politika “3.5. Kişisel Verilerin Aktarılması” bölümündebelirlenen esaslarla: Gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri, hissedarlar, iştirakler ve bağlı ortaklıklar, tedarikçiler, topluluk şirketleri, müşteriler, yetkili kamu kurum ve kuruluşları, sözleşmeli hizmetaldığımız, işbirliği yaptığımız kuruluşlar ile belirlenen amaçlarla (Ek-3)paylaşılabilmektedir. Yabancı ülkelerle kişisel bilgi aktarımı söz konusudeğildir.
5. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN ALINAN ÖNLEMLER
DİVAPAN, Kanunda belirlenen usul ve esaslarla işlemekte olduğukişisel verilerin korunması için gerekli teknik ve idari tedbirleri almakta, bu kapsamda gerekli denetimleri yapmakta, bilinçlendirme ve eğitimfaaliyetlerini gerçekleştirmektedir.
İşlenen kişisel verilerin teknik ve idari tüm tedbirler alınmış olmasınarağmen, kanuni olmayan yollarla üçüncü kişiler tarafından elegeçirilmesi durumunda, DİVAPAN bu durumu mümkün olan en kısasüre içerisinde ilgili kişi ve birimlere haber verir.
6. KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANMASI VE İMHASI
DİVAPAN, kişisel verileri işleme amacı için gerekli olan süre ile ilgilimevzuatta öngörülen en az süre kadar muhafaza eder. DİVAPAN,öncelikle ilgili mevzuatta bir süre belirlenmiş ise bu süreye uygun; yasalbir süre öngörülmemiş ise kişisel verilerin işlenme amacı için gereklisüre kadar kişisel verileri saklar. Kişisel veriler belirlenen saklamasürelerinin sonunda, periyodik imha sürelerine veya veri sahibibaşvurusuna uygun olarak, belirlenen yöntem (silme, yok etme veyaanonimleştirme) ile imha edilir.
7. KİŞİSEL VERİ SAHİPLERİNİN HAKLARI VE BU HAKLARINKULLANILMASI
7.1. Kişisel Veri Sahibinin Hakları
Kişisel veri sahipleri Kanundan kaynaklanan aşağıda belirtilen haklara sahiptirler:
7.2. Kişisel Veri Sahibinin Haklarını Kullanması
Kişisel veri sahipleri 6.1. maddede sayılan haklara ilişkin taleplerini,Kurul’un belirlediği yöntemlerle DİVAPAN’a iletebilir. Kişisel verisahipleri ve adlarına başvuru hakkı bulunanlar “Veri Sahibi BaşvuruFormu” (Ek-4) doldurularak, DİVAPAN’a başvurabilir.
7.3. Başvurulara Cevap Verilmesi
DİVAPAN, kişisel veri sahibi tarafından yapılan başvuruları Kanun vediğer mevzuata uygun sonuçlandırır. Usule uygun şekilde DİVAPAN’ailetilen talepler, en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde, ücretsizolarak sonuçlandırır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesihalinde, Kurul tarafından belirlenen tarife uyarınca ücret alınabilir.
7.4. Kişisel Veri Sahibinin Başvurusunun Reddedilmesi
DİVAPAN, başvuruda bulunan kişinin isteğini, aşağıda yer alandurumlarda, gerekçesini açıklayarak reddedebilir:
Kanun’un 14. maddesi gereğince başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; DİVAPAN’ın cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve her hâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurul’a şikâyette bulunabilir.
DİVAPAN, başvuruda bulunan kişinin kişisel veri sahibi olup olmadığını tespit etmek adına ilgili kişiden bilgi talep edebilir. DİVAPAN, kişisel veri sahibinin başvurusunda yer alan hususları netleştirmek adına, kişisel veri sahibine başvurusu ile ilgili soru yöneltebilir.
Politika Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış ve yürürlülüğekonulmuştur. Politika’nın teknik yürütümü “Kişisel Veri Saklama veİmha Politikası” (Ek-5) ile sağlanmaktadır.
İş süreçlerinde, taraflar nezdinde Politikanın yürütümü “MüşteriAydınlatma Metni”, “Kurumsal Gizlilik Sözleşmesi”, “ÇalışanAydınlatma Metni”, “Çalışan Adayı Aydınlatma Metni”, “ÇerezAydınlatma Metni”, “Kamera Aydınlatma Metni” , “TaşıyanAydınlatma Metni” ile gerçekleştirilmektedir.
Kanun ve Politika’nın yürütülmesinden ve gerektiğindegüncellenmesinden Yönetim Kurulu, bu kapsamdaki tüm iş veişlemlerin takibinden, koordinasyon ve denetiminden DİVAPAN KişiselVerileri Koruma Komitesi sorumludur.
Politika yayımı tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir. Politika’da meydanagelecek değişiklikler DİVAPAN’ın internet sitesinde(www.divapan.com.tr) yayımlanarak kişisel veri sahiplerinin, ilgilikişilerin erişimine sunulur. Politika değişiklikleri ilan edildiği tarihteuygulamaya girer.
EKLER
Ek 1- Veri Kategorileri ve Kişisel Verileri
Ek 2- Kişisel Veri İşleme Amaçları
Ek 3- Kişisel Verilerin Aktarıldığı Kişiler ve Aktarılma Amaçları
Ek 4- Veri Sahibi Başvuru Formu
Ek 5- Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
EK 1- Veri Kategorileri ve Kişisel Veriler
Veri Kategorileri |
Kişisel Veri |
Kimlik |
Ad, Soyad |
|
Anne- Baba Adı |
|
Doğum Tarihi |
|
Doğum Yeri |
|
Medeni Hali |
|
TC Kimlik No |
|
Pasaport Numarası |
|
Cinsiyet Bilgisi |
|
TC Kimlik Kartı |
|
Sürücü Belgesi |
|
Tabiyet |
İletişim |
Adres |
|
E Posta Adresi |
|
İletişim Adresi |
|
Kayıtlı Elektronik Posta Adresi (KEP) |
|
Telefon No |
Lokasyon |
Bulunduğu yerin konum bilgileri v.b. |
Özlük |
Bordro Bilgileri |
|
Disiplin Soruşturması |
|
İşe Giriş- Çıkış Belgesi Kayıtları |
|
Özgeçmiş Bilgileri |
|
Askerlik Durumu |
Hukuki İşlem |
Adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava dosyasındakibilgiler vb. |
Müşteri İşlem |
Çağrı Merkezi Kayıtları |
|
Fatura |
|
Senet |
|
Çek Bilgileri |
|
Sipariş Bilgisi |
|
Randevu Bilgisi |
|
Talep Bilgisi |
Fiziksel Mekân Güvenliği |
Çalışan Giriş Çıkış Kayıt Bilgileri |
|
Ziyaretçilerin Giriş Çıkış Kayıt Bilgileri |
|
Kamera Sistemi Görüntü Kaydı |
İşlem Güvenliği |
IP adresi bilgileri, internet sitesi giriş çıkış bilgileri, şifre veparola bilgileri |
|
IP Adres Bilgileri |
|
İnternet Sitesi Giriş Çıkış Bilgileri |
Risk Yönetimi |
Ticari, teknik, idari risklerin yönetilmesi için işlenen bilgiler |
Finans |
Bilanço Bilgileri |
|
Finansal Performans Bilgileri |
|
Kredi ve Risk Bilgileri |
|
Banka Hesap Numarası |
|
IBAN Numarası |
Mesleki Deneyim |
Diploma Bilgileri |
|
Gidilen Kurslar |
|
Meslek İçi Eğitim Bilgileri |
|
Sertifikalar |
|
Transkript Bilgileri |
|
Son Çalışılan Şirket Bilgileri |
|
Referans |
Pazarlama |
Alışveriş Geçmişi Bilgileri |
|
Anket |
|
Çerez Kayıtları |
|
Kampanya Çalışmasıyla Elde Edilen Bilgiler |
Görsel Ve İşitsel Kayıtlar |
Kamera Kayıtları |
|
Fotoğraf |
ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLER
|
|
Sağlık Bilgileri |
Engellilik Durumuna Ait Bilgiler |
|
Kan Grubu Bilgisi |
|
Kişisel Sağlık Bilgileri |
|
Kullanılan Cihaz ve Protez Bilgileri |
|
Laboratuvar ve Görüntüleme Sonuçları |
|
Test Sonuçları |
|
Muayene Verileri |
Ceza Mahkûmiyeti Ve GüvenlikTedbirleri |
Ceza Mahkumiyetine İlişkin Bilgiler |
DİĞER KİŞİSEL VERİLER |
|
Aile Bilgileri |
Çocuk Sayısı |
|
Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği |
|
Eş Çalışma Bilgileri |
|
Çocuk Eğitim ve Yaş Bilgileri |
|
Doğum ve Ölüm Bilgileri |
Çalışma Verileri |
Şube-Departman |
|
Çalışma Şekli |
|
Mesleği |
|
Meslek Kartı Bilgileri |
İmza Bilgileri |
Kişisel veri niteliği taşıyan belgeler üzerinde bulunan ıslakveya elektronik imza, parmak izleri, özel işaretler |
Web Sitesi Kullanım Verileri |
Başvuru Formu Doldurulma Tarihi |
|
Siteye Login Olma Sıklığı/Zamanları |
|
Son Login Tarihi |
|
IP Adresi |
|
Tarayıcı Bilgileri |
Talep/Şikayet Yönetimi Bilgisi |
Anket Verileri |
|
DİVAPAN’a yöneltilmiş olan her türlü talep veya şikayetinalınması ve değerlendirilmesine ilişkin kişisel veriler |
İtibar Yönetimi Bilgisi |
DİVAPAN’ın ticari itibarını korumak maksatlı toplananbilgiler ve buna ilişkin oluşturulan değerlendirme raporlarıile alınan aksiyonlarla ilgili bilgiler |
Olay Yönetimi Bilgisi |
DİVAPAN’ın ticari hak ve menfaatleri ile müşterilerinin hakve menfaatlerini korumak maksatlı gelişen olaylara karşıgerekli hukuki, teknik ve idari tedbirlerin alınmasına yönelikolarak işlenen kişisel veriler |
Sigorta Bilgileri |
Otomatik Katılımlı BES |
|
Sosyal Güvenlik Kurumu Verileri |
Araç Bilgileri |
Araç plakası, marka, model, model yılı, motor şasi numarası, ruhsat tescil tarihi, ruhsat örneği, hasarsızlık bilgileri |
Uyum Bilgileri |
Uyum kapsamında işlenen kişisel veriler |
Denetim ve Teftiş Bilgileri |
Firmanın iç veya dış denetim faaliyetleri sırasında işlenenkişisel veriler |
EK 2- Kategorik Kişisel Veri İşleme Amaçlar
Acil Durum Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Yürütülmesi |
Çalışan Adayı / Stajyer / Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Süreçlerinin Yürütülmesi |
Çalışan Adaylarının Başvuru Süreçlerinin Yürütülmesi |
Çalışanlar İçin İş Akdi Ve Mevzuattan Kaynaklı Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi |
Çalışanlar İçin Yan Haklar Ve Menfaatleri Süreçlerinin Yürütülmesi |
Denetim / Etik Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Erişim Yetkilerinin Yürütülmesi |
Faaliyetlerin Mevzuata Uygun Yürütülmesi |
Finans Ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi |
Firma / Ürün / Hizmetlere Bağlılık Süreçlerinin Yürütülmesi |
Fiziksel Mekan Güvenliğinin Temini |
Görevlendirme Süreçlerinin Yürütülmesi |
Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi |
İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
İnsan Kaynakları Süreçlerinin Planlanması |
İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi |
İş Sağlığı / Güvenliği Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
İş Süreçlerinin İyileştirilmesine Yönelik Önerilerin Alınması Ve Değerlendirilmesi |
İş Sürekliliğinin Sağlanması Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Lojistik Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Mal / Hizmet Satın Alım Süreçlerinin Yürütülmesi |
Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi |
Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi |
Mal / Hizmet Üretim Ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi |
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi |
Organizasyon Ve Etkinlik Yönetimi |
Pazarlama Analiz Çalışmalarının Yürütülmesi |
Performans Değerlendirme Süreçlerinin Yürütülmesi |
Reklam / Kampanya / Promosyon Süreçlerinin Yürütülmesi |
Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Saklama Ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi |
Stratejik Planlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Talep / Şikayetlerin Takibi |
Taşınır Mal Ve Kaynakların Güvenliğinin Temini |
Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi |
Ücret Politikasının Yürütülmesi |
Ürün / Hizmetlerin Pazarlama Süreçlerinin Yürütülmesi |
Veri Sorumlusu Operasyonlarının Güvenliğinin Temini |
Yatırım Süreçlerinin Yürütülmesi |
Yetenek / Kariyer Gelişimi Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Yetkili Kişi, Kurum Ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi |
Yönetim Faaliyetlerinin Yürütülmesi |
Ziyaretçi Kayıtlarının Oluşturulması Ve Takibi |
EK 3 –Kişisel Verilerin Aktarıldığı Kişiler ve Aktarılma Amaçları
DİVAPAN Kanun’un 8. ve 9. maddelerine uygun olarak gerçek kişilerveya özel hukuk tüzel kişileri, hissedarlar, iştirakler ve bağlı ortaklıklar, tedarikçiler, topluluk şirketleri, yetkili kamu kurum ve kuruluşları vesözleşmeli hizmet aldığımız, işbirliği yaptığımız kuruluşlar ile kişiselverilerini aşağıda sıralanan kişi kategorilerine aktarabilir:
Veri AktarımıYapılabilecek Kişiler |
Tanımı |
Veri Aktarım Amacı ve Kapsamı |
Gerçek kişiler veya özelhukuk tüzel kişileri |
DİVAPAN faaliyetleri gereği ilişkide bulunduğu, işlem gerçekleştirdiği gerçek veya tüzel kişiler |
Gerçekleştirilen iş ve işlem ilesınırlı |
Hissedarlar |
DİVAPAN ile ortaklık ilişkisi kurmuş gerçek kişiler |
DİVAPAN’ın ticari faaliyetlerine ilişkin stratejilerin planlanması yürütümü ve denetimi amacıyla sınırlı |
Iştirakler ve BağliOrtakliklar |
DİVAPAN‘a ait iştirakler vebağlı ortaklıklar |
İştiraklik ve bağlı ortaklığıngerektirdiği faaliyetlerinyürütülmesi ve denetimi amacıylasınırlı |
Topluluk Şirketleri |
DİVAPAN’ın aynı yapı içerisinde bulunduğu topluluk şirketleri |
DİVAPAN’la aynı toplulukiçerisinde bulunan şirketlerle olanilişkinin yürütülmesi amacıylasınırlı |
Yetkili Kamu Kurum veKuruluşları |
Sosyal Güvenlik Kurumu, Vergi Daireleri vb. ilgilimevzuat hükümlerine gore DİVAPAN’dan bilgi ve belgealmaya yetkili kamu kurum vekuruluşları |
İlgili kamu kurum ve Kuruluşlarınınkanuni yetkisine bağlı talep ettiğiamaçla sınırlı |
Hizmet alınan, işbirliğiyapılan kuruluşlar |
Sözleşmeli hizmet alınan, işbirliği yapılan kuruluşlar |
Sözleşme ve işbirliği protokolesasları ile sınırlı |
Tedarikçiler |
DİVAPAN’a veri işleme amaç ve istekleri doğrultusunda hizmet sunan taraflar |
DİVAPAN’ın dış kaynaktan ticari faaliyetlerini yerine getirmek için mal ve hizmetlerin tedarik edilmesi amacıyla sınırlı |
Müşteriler |
DİVAPAN hizmet alan kurumveya kuruluşlar |
Müşteri ilişkisinin yürütülmesiamacıyla ve sözleşme esasları ilesınırlı |
DIVAPAN ENTEGRE AĞAÇ PANEL SANAYI VE TICARET A.Ş.